חפש בבלוג זה

26.3.2014

על נפלאות שמן הקוקוס ו-DIY למסיר איפור עמיד מהעיניים

מדי כמה שנים אנשי שיווק חכמים מחליטים לשווק מוצר כלשהו אשר היה קיים מימים ימימה ולשווקו כאחד מפלאי העולם. אני חושבת שבשנים האחרונות שמן הקוקוס זכה לעדנה מחודשת.
מכאן
כיום, ללא ספק,  שמן הקוקוס הפך לטרנד הן בשימוש בעולם הבריאות, הן בעולם היופי ואף בעולם הבישול.
מעולם לא הייתי חובבת מוצרים שומניים, ובמיוחד כאלה שנראים כמו משהו שצריך להיות מונח על מדף בסופר, אך לשמן הזה  כל כך הרבה שימושים מגוונים והוא הצליח למצוא את דרכו לליבי ולאט לאט הוא הפך למוצר מאסט אצלי.



כמובן שגם אם הייתי רוצה לפרט את כל השימושים של שמן הקוקוס לא הייתי מצליחה וזה מהסיבה הפשוטה שאני לא יודעת את כולם, אבל אפרט בפניכם רשימה חלקית בכדי שתתרשמו מהשמן המדהים הזה.

מכאן

  • מעיון קצר בגוגל נראה כי מדובר בשמן הבריא ביותר לטיגון ואפיה (כמובן שמומלץ לרכוש שמן כתית מעולה לשימוש בעת בישול ואכילה, כמו זה למשל )
  • הוא נלחם בחיידקי העששת ומונע ריח רע, מסייע בטיפול בדלקות (יש אנשים אשר אוכלים אותו במקום חמאה על גבי לחם כדי להנות מיתרון זה) וקראתי גם על אנשים אשר משתמשים במי קוקוס במקום מי פה.
  • מסייע בתהליך הרזיה
  • השמן יכול לשמש כחמאת גוף נפלאה ומסייע לטיפול בעור יבש, כפות רגליים סדוקות, מרפקים יבשים וליחוח כללי של הגוף.
  • מעולה להזנה של קיוטיקלס
  • מסייע בטיפול בסימני מתיחה בהריון, ולשימוש גם לאחר הלידה להחלמת האזורים שדורשים החלמה (אחסוך מכן את הפירוט)
  • הגברים שבינינו יוכלו להשתשמש בו כאפטר שייב
  • מרגיע עקיצות, גירויים, ועור לאחר חשיפה לשמש
  • מסיכת הזנה לשיער לחיזוק ומניעת נשירה וכטיפול למניעת קשקשים (אפשר גם להשתמש על תינוקות אשר מתקלפים בקרקפת ובעור)
  • משחת החתלה לתינוקות
  • מסיר איפור (במיוחד איפור עמיד)
  • קרם לחות לפנים, מסיכת לחות לפנים, קרם הזנה ללילה לפנים
  • בעל תכונות אנטיבקטריאליות ומזרז החלמה ולכן יעיל בטיפול בחצ'קונים ופגמים בעור
  • בערבוב עם סוכר משמש כפילינג מעולה הן לגוף והן לשפתיים (אפשר כמובן גם לערבב עם מלח, עם קפה וכו')
  • שמן יבש למדי- נספג מאוד מהר ולא מותיר תחושה שומנית (יחסית לשמן)
ויש עוד שימושים רבים וטובים על חלקם תוכלו לקרוא ממש כאן.
אני רכשתי את שמן הקוקוס שלי מאייהרב, הזמנתי את השמן בקיץ ולכן הוא הגיע בצורתו הנוזלית, אולם בחורף הוא הופך למוצק אפילו בטמפרטורת חדר. 
מכיוון שמצאתי שהאריזה שבתוכה הגיע השמן אינה נוחה לשימוש, העברתי את השמן לבקבוק שפריצר שרכשתי בביוטי קר (כמובן מיד כשהתקרר השמן נקרש (?! הפך מנוזל למוצק) ועכשיו לא נוח לי בעליל להשתמש בו  דרך השפריצר, אבל מקלון ארטיק או כפית קטנה פותרים את הבעיה בקלות).
בקבוק שפריצר מקל על השימוש כאשר השמן בצורתו הנוזלית

בהתחלה השתמשתי בו רק כמסכת הזנה לשיער, ואני חייבת להודות שהשמן אינו נופל משום מסכה שניסיתי לפני כן מבחינת התוצאה שמתקבלת.
אני נוהגת להתיז את השמן ישירות על השיער עוטפת את השיער במגבת או שמה כובע רחצה וממתינה לפחות 15 דקות ואז שוטפת את השמן מהשיער ומתקלחת כרגיל. בחורף כשהשמן בצורתו המוצקה אני מורחת את השמן על השיער עוטפת במגבת וממתינה .... זה זמן מצויין לעשות מסיכת פנים, פילינג או סתם לשכב עם עיניים עצומות.

לאט לאט השמן תפס חלק נכבד יותר בשגרת הטיפוח שלי, השתמשתי בו כחמאת לחות למרפקים ואזורים יבשים, טיפול בשפתיים סדוקות ויבשות, מסיכת לחות והזנה בלילה ובעיקר כמסיר איפור.
אמנם כבר כתבתי על אהבתי העזה למסיר האיפור של ביודרמה אך אני מודה שלפעמים אני מחפשת משהו שימיס את האיפור שעל פניי בצורה זרירה יותר. בעיקר לאחרונה אני משתמשת במסקרה דרמטית ואיילינר עמיד, מצאתי שהשמן מעולה להמסת איפור מסוג זה, אינו מגרה את העיניים או את הפנים ובנוסף העור נשאר אחריו מלוחח ונעים.

אז הנה לכן ה-DIY הקל ביותר בעולם.

אני מעדיפה את השמן בצורתו המוצקה ואם אתן כמוני אז אתן יכולות לאחסן את השמן במקרר, במידה ואתן מעדיפות את צורתו הטבעית (נוזלי בקיץ ומוצק בחורף אז רק הקפידו לשים את השמן בבקבוק נוח לנוזלים).
כך השמן נראה כשהוא מתקשה:
אני באופן אישי מעדיפה אותו בצורתו המוצקה להסרת איפור, ובצורתו הנוזלית לשיער ולגוף מכאן

אני שוטפת את הידיים וואף משתמשת במחטא ידיים.
לוקחת עם היד/כפית/מקלון ארטיק גוש מהשמן (לכל עין תזדקקו ללא יותר מגוש בגודל של אפונה), ואל דאגה במגע עם העור השמן מתמוסס לחלוטין.
אני מניחה את השמן המוצק על גבי העפעפיים, ומתחילה להטמיע את השמן בריסים ובאיפור, בשלב זה, השמן יהפוך נוזלי לחלוטין ויהיה נוח מאוד לעבודה, אני ממשיכה לעסות את האזור בתנועות סיבוביות ומרגישים איך האיפור מתמוסס, אני כמובן מנצלת את ההזדמנות ועוברת על כל הפנים עם השאריות של השמן.
מיד במגע עם העור השמן מתחיל להתמוסס

לאחר שרוב האיפור מתמוסס אני לוקחת פד להסרת איפור ומנגבת את האיפור ואת השמן. לאחר מכן אני ממשיכה לשגרת הניקוי הרגילה שלי ודואגת להסיר שאריות איפור שנותרו עם סבון פנים וביודרמה. לעיתים אני עושה את פעולת ההסרה עם השמן פעמיים, כך אני בעצם מוודאה שכל האיפור מוסר.
היתרון הוא שבזמן ההסרה אני מזינה את האזור העדין שמתחת לעיניים וגם שאר הפנים מקבלות ממני בוסט לחות.

אם אתן בעלות עור קצת יותר בוגר אז השמן משמש כקרם לחות מעולה ללילה, אמא שלי (שנוהגת לאהוב מותגי יוקרה יקרים) ניסתה מספר פעמים ומאוד מרוצה, ואני חייבת להודות שבבוקר ראיתי הבדל משמעותי בעור שלה.
אני מאוד ממליצה על השמן גם לבנות שסובלות מעור הנוטה לאקנה ונלחמות בפצעונים באמצעות חומרים שמאוד מייבשים את העור, ממליצה לעסות את העור בכמות מעטה מהשמן, זה גם מאוד נעים ולא מגרה את העור וגם מסייע בהחלמה של פגמי עור.

את השמן שיש ברשותי רכשתי דרך IHERB ומחירו ל100 גרם הינו 3.37 $ (לרכישה לחצו פה) יש כמובן אריזות גדולות יותר ומחירם בהתאם. יש גם מגוון חברות וייתכן ותמצאו משהו משתלם יותר.

במידה ומדובר ברכישה ראשונה שלהם תהנו מהנחה בין 5-10$ אם תעשו שימוש בקוד NOY765


האם גם אתן נוטות לשלב שמן קוקוס בשגרת הטיפוח שלכן? איך אתן משתמשות בו? אשמח לדעת



XOXO
קוקו

8 תגובות:

  1. אנונימי31/3/14 12:13

    קרם לחות מצויין , יותר מכל קרם לחות של מותגים מובילים..
    וזה כמובן..טבעי

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה. הוא נפלא בעיקר לעור בוגר,. לי הוא קצת כבד ליומיום אבל הוא משמש אותי בלילה וכמסכת לחות.

      מחק
  2. איזה מעולה! מפרט מאוד! חבל שלא כולם יודעים כמה השמן הזה טוב ופונים ומוצרי קוסמטיקה בפחות טבעיים שגם עושים עבודה לא ממש טובה.
    אני אישית מכורה לשמן קוקוס. מסירה איתו איפור, משתמשת כקרם לחות לפנים ולגוף (בעיקר בחורף) וכמובן כמסכה לשיער.

    השבמחק
    תשובות
    1. נחמד לראות שגם את מכורה, לא יאמן עד כמה המוצר הזה זול ועד כמה הוא שימושי, אני משתמשת בו אפילו על הבן שלי לאחר שהוא חזור מפעילות של ציורי פנים או לאחר פורים. בהחלט אחד הגילויים שלי בשנה האחרונה.

      מחק
  3. איזה פוסט מעולה (התפספסה לי מילה חחחח)

    השבמחק
  4. כיף לגלות מכורות נוספות. אצלי משמש להסרת איפור, הקוסמטיקאית שלי שאלה לאחרונה אם התחלתי לבגוד בה עם אחרות... חחחחחהה. גם כקרם טיפולי לבעלי עור יבש - הצלחה מסחררת...

    השבמחק
  5. כיף לגלות מכורות נוספות. אצלי משמש להסרת איפור, הקוסמטיקאית שלי שאלה לאחרונה אם התחלתי לבגוד בה עם אחרות... חחחחחהה. גם כקרם טיפולי לבעלי עור יבש - הצלחה מסחררת...

    השבמחק