חפש בבלוג זה

6.6.2012

פק"ל לקיץ



אומרים שבישראל יש רק שתי עונות- קיץ וחורף. אז אומרים. בתור ילידת עונת מעבר (אביב) אני תמיד אטען שיש ארבע עונות. כאשר האהובות עליי הן האביב והסתיו. רוב האנשים שאני מכירה מתחלקים לשניים. כאלה שאוהבים חורף וכאלה שאוהבים קיץ. כמובן שעל כל טיפוס ניתן להדביק הרבה סטיגמות, ולומר שאנשי החורף הם רציניים, אפורים, דיכאוניים, מסתגרים ואילו אנשי הקיץ הם שמחים, חייכנים ונמרצים. אני טוענת שהחלוקה הרבה יותר מעצבנת, בנות שאוהבות קיץ כמעט תמיד חתיכות על (זו הדרך שלי להימנע מהמילה שמתחילה באות כ'), כמובן שבראשי אילו הייתי יותר רזה, יותר יפה, ובקיצור יותר חתיכה (שוב מנסה להימנע משימוש במילת הכ') כמובן שהייתי נמנית עם אוהבי הקיץ. אבל אני לא- אז נתקדם.


לא רק שאני לא אוהבת את הקיץ, אני די מתעבת כל מה שקשור בו. אני לא אוהבת אור שמש (קצת ערפדית), אני שונאת את החול שמביאים הביתה מהים, אני שונאת את ריח הזיעה הקלה בכל מקום שאליו נכנסים (ובארצינו הריח הוא די עסקת חבילה), אני שונאת להיכנס לתוך אוטו רותח, שונאת כתמי זיעה של גברברים (בנות לא מזיעות כן?), שונאת לנסוע בתחבורה ציבורית ולשבת תמיד בכיסא שמעליו יעמוד מישהו שלא מאמין בשימוש בדאודורנט, שונאת שחם לי ושונאת את הלחות. שלא תחשבו שאני אוהבת את החורף, אבל את הסיפור הזה אדחה לעוד כמה חודשים.

אולי הייתי מסוגלת לחיות בשלווה עם הקיץ אילולא הלחות. ככל שאחוזי הלחות עולים כך אני נהיית יותר עצבנית, דביקה ורגזנית (כמו ששמתן לב מהפיסקה לעיל). 
העור שלי מעורב, עם אזור T שומני, לכן באופן טבעי זה האזור שנוטה להבריק, בקיץ מצטרפים לכך עגלי זיעה, ואני כאמור חובבת זיעה ידועה (NOT).
הבעייתיות בקיץ היא לשמור את האיפור על אזור הפנים, ולא על החולצה, צוואר, יד, או במילה אחת- עמידות!
כמובן שיש בנות שבורכו בבלוטות זיעה קסומות, והן אינם מזיעות ומבריקות, אך היצורים הקסומים האלה הן זן נדיר, ורובינו, אחרי הליכה של רבע שעה בשמש היוקדת נראה לא במיטבנו (אוקיי נראה כמו עכברוש רטוב, אבל אני מנסה להיות מאופקת), לשם כך החלטתי להתוודות ולספר על הפק"ל שלי לקיץ.

אך לפני כן, הרשו לי לחלוק איתכן את ה"דיברות" שלי לקיץ.
אתחיל בכך שכל עוד יש לכן  הזדמנות להימצא בחלל ממוזג- הישארו בו. המזגן הוא ידידכן הטוב ביותר, הוא מקבע האיפור הטוב ביותר שאני מכירה, אבל עד שלא ימציאו חליפת מזגן ניידת (רק אני חולמת על זה?) נצטרך להשתמש באמצעים קצת יותר פרימיטיביים.
שנית, בחרו בסיס (מייקאפ)שיהיה קליל אך עמיד, עדיף בגימור סמי-מט עד מט, במילא הוא יהפוך לגימור חי נוצץ וזוהר בהמשך (:
שלישית (מבטיחה להפסיק לספור מהסעיף הבא), מקדם הגנה הוא מאסט, אך רובם שומניים ולא נעימים. נסו לשים את הקרם ו ולהמתין לספיגה מלאה, זה יקל על מריחת המייק ויתן תחושה קצת יותר נעימה. אם אתן בכל זאת לא יכולות לסבול את המרקם הדביק כדאי לבחור במייקאפ עם מקדם הגנה גבוה, או להשתמש בקרם לחות עם מקדם הגנה.
תזכרו, פחות זה יותר! בקיץ מומלץ לשמור על שגרת טיפוח מינימלית, ולהעמיס על הפנים כמה שפחות, אם בחורף אני לא אוותר על סרום, קרם לחות, ולפעמים איזה באלם, אז בקיץ אבחר במוצרים רב תכליתיים, לעיתים אני מוותרת על הקרם לחות ושמה רק סרום קליל, או שאני פשוט משתמשת בדמי מייק/Tinted Moisturizer, בדרך כלל הם מכילים מקדמי הגנה ומלחחים מאוד. אם בכל זאת העור זקוק לשגרת טיפוח עשירה, ממליצה להעביר אותה ללילה, בימים שהעור מאוד יבש אני הולכת לישון עם מסיכת לחות, או קרם לילה עשיר. בבוקר העור שלי יזדקק לפחות חומרים
בהמשך ישיר לדיברה הקודמת, הסיבה לכך שאני ממליצה להשתמש בכל מקרה בדמי מייק/Tinted Moisturizer,(לחות עם גוון) היא שכך העור יראה מאוזן יותר ובאופן טבעי נשתמש בפחות כיסוי. מכיוון שאני לא מחדשת את קרם ההגנה שלי במהלך היום, זה לא נכנס לפק"ל, ובכל זאת אני רוצה לחלוק את התגלית האחרונה שלי, מדובר בתגלית "כחול-לבן" מבית היוצר של אנה לוטן (anna lotan ) חברה וותיקה ומוכרת בקרב הקוסמטיקאיות. הרבה זמן שמעתי דברים טובים על החברה אך מכיוון שמאוד קשה להתנסות במוצר שאין לי נגישות אליו, החלטתי לנסות לבקש דוגמית, ונחשו מה? בניגוד לגישה של הדיילות בפארמים, שלחו לי קופסה של מגוון דוגמיות, ולאט לאט אני מתנסה בחלק מהשלל. הקרם שעליו אני רוצה להמליץ היום הוא Triple Benefit Day  (לחות עם גוון) והוא מסדרת liquid gold  היוקרתית ומכיל בין היתר אובליפיכה ותה ירוק. הסיבה שבגללה התאהבתי במוצר היא שציפיתי לעוד קרם שומני, מבריק ולא נעים לקיץ, אך למרות דרגת ההגנה הגבוהה, 30 SPF (!!!), קרם (למעשה מדובר בתחליב) קליל ונעים אשר נספג במהירות, לא דביק ולא מותיר את העור שומני וכבד. מוצרי אנה לוטן נבדקים דרמטולוגית והחברה אינה עורכת ניסויים בבעלי חיים מחיר התחליב הינו 120 ₪ ל100 מ"ל.
אנה לוטן- מעולה!!! (גודל דוגמית 4 מ"ל)

מסקרה- רוב המסקרות נוטות לנזול מעט, ועדיין לא הומצאה המסקרה שמתאימה לכולן, מיצאו את המסקרה שעובדת הכי טוב עבורכן.הרבה בנות נוטות לעבור למסקרה עמידה בקיץ, במידה ואין לכן בעיה להתעסק עם ההסרה כדי לבחור בגרסה העמידה של המסקרה הקבועה שלכן. . דרך אחרת היא פשוט לא להניח מסקרה על הריסים התחתונות (להדגשה ניתן להשתמש במסקרה שקופה).

הדבר הכי חשוב- הקפידו לשתות הרבה! הייתי חייבת לכתוב זאת לא?

למען האמת, אני לא אוהבת לעשות תיקוני איפור (טאץ' אפים) כשאני מחוץ לבית. במידה ואני מרגישה שהאיפור זקוק לרענון, הדבר היחיד שבאמת יעזור לי זה מקלחת ואיפור חדש. אבל בהנחה ומקלחת זו לא אופציה, אני סוחבת איתי פק"ל של כמה פריטים, על טהרת "עדיף שיהיה, במידה ו..., למקרה שאתקע". אני כמעט ולא משתמש בפק"ל אלא אם אין ברירה. אני מעדיפה להשקיע עוד כמה דקות באיפור על מנת שיחזיק לי כמה שיותר, מאשר לבצע טאץ' אפים. אך כמו אישה טיפוסית  אני חייבת לסחוב איתי חצי מתכולת הבית, כדי שחס וחלילה לא אתקע בלי (:
שנתחיל?
ניירות סופגים- גיליתי את המוצר הזה לפני כמעט 7-8 שנים ומאז לא תתפסו אותי בלעדיהם, מאז ומתמיד השתמשתי בשל קליניק ושייסדו, אבל היום ניתן לרכוש אותם גם ממותגים נגישים יותר (לייף, ביוטיקייר, קלין אנד קליר וכו'), קשת המחירים נעה משקלים בודדים ועד לכ-80 ₪. נשאלת השאלה למה לא טישו פשוט וטוב? למה להוציא כסף על "השטויות" האלה. ובכן, התשובה פשוטה, הדפים מתיימרים לספוג את השומן, מבלי להרוס את האיפור. מנסיוני טישו מורח ומסיר מעט מהאיפור ולפעמים נדבקות חתיכות קטנות לאזורים הלחים, מבחינתי אלו סיבות טובות כדי לבזבז כסף על "השטויות" האלה. אם לא השתכנעתן, יש לי טיפ קטן וחינמי (: השתמשו באסלנית (כיסוי לאסלה המצוי ברוב השירותים המשרדיים) חד פעמית. ולפני שתרתעו, מדובר בנייר דק וחד פעמי שאמור להיות מאוחסן במתקן סגור, פשוט מושכים אחד, קורעים חתיכה ומצמידים לאזורים הלחים. הוא פועל פחות טוב מן הסתם, אבל עובד!
נייר סופג (קליניק, ושייסדו)

טישו- כן כן  למרות החסרונות שציינתי, לפעמים, אנחנו רצות ממקום למקום ואין זמן/אפשרות לשלוף דף סופג, או שהפנים מאוד לחות ויש צורך בסופח קצת יותר רציני (מרגישה כמו פרסומת לתחתוניות). במקרה כזה, אני עוברת בתנועות לחיצה עדינות על האזורים הלחים עד שהם יבשים.
בלי קשר לקיץ, כל בחורה צריכה קלינקס בתיק לא?

פודרה- לכל אחת יש הפודרה האהובה עליה. בעבר הייתי אוהבת רק פודרה בצורת אבקה, כיוון שהיה מקובל לחשוב שאבקה מתקבלת הרבה יותר טבעי על הפנים והכיסוי שלה הרבה יותר נמוך, כמובן שהחסרון הבולט של צורה זו  היא העדר הנוחות בנשיאה. עם השנים עברתי להשתמש בפודרה בצורת אבן. חשוב לי להדגיש שהבחנה שציינתי לעיל  שגויה, כיום חלק מהפודרות המגיעות באבקה מאפשרות להגיע לכיסוי עשיר (ואף לכיסוי מלא)  לעומת חלק מפודרות האבן המגיעות שקופות, המסייעות רק בקיבוע האיפור. הסיבה שאני משתמשת באבן היא כאמור לשם נוחות הנשיאה. הפודרה האהובה עליי כרגע היא ה-blot powder  של MAC  שאני רוכשת בצורה דחוסה. מדובר בפודרה שקופה אך מכילה כ5% פיגמנט. בקיץ אני משתמשת בגוון MEDIUM DARK, הפודרה מתקבלת מאוד טבעי על פניי, מסייעת במיידי להעלים הברקות, ומעניקה איזכור קל של גוון מאחד. הפודרה מגיעה עם ספוגית, אך ניתן ואף מומלץ לפזר עם מברשת. אני אוהבת לפדר עם הספוגית באזור הולעבור על שאר הפנים ברפרוף עדין של מברשת. היתרון של הפודרהה מבחינתי היא שניתן לחדש אותה במהלך היום מבלי ליצור מראה מקומח ו"מלוכלך" (קייקי).
במידה והחלטתן לחדש את הפודרה במהלך היום, תחילה כדאי להספיג את השומן שהעור הפריש ורק אח"כ לעבור עם ספוגית (אני לא נושאת מברשת עימי מטעמי סטריליות) על האזורים הזקוקים לכך. מחירה של הפודרה  היא 139 ₪.
מוצר מאסט לקיץ!

בלוט!

מברשות להנחת פודרה

מגבונים לחים- האמת שזה בפק"ל שלי לכל השנה. אני חושבת שאין צורך להציג את השימושים הרבים שניתן לעשות בעזרתם, נכון? אני אוהבת את האריזות הקטנות TO-GO, אך גם הן גדולות למדי בשביל לסחוב כל יום בתיק, חיפשתי אריזה קטנה וקומפקטית ומצאתי במקום שבו בדר"כ אני מוצאת פיצ'פקעס כאלה (נראה לי שהקניינית של ביוטיקייר היא אישה כלבבי, כל פעם שאני נכנסת לשם אני מוצאת עוד ועוד פיצ'פקעס שאני מתמכרת אליהם, אפרט בהזדמנות אחרת). מדובר בחבילה המכילה 12 מגבוני רענון מבושמים, האריזה קטנה וקומפקטית  והעלות, כיאה לביוטיקייר, ממש מציאה 2.30 ₪
מגבוני רענון

שפתון לחות עם מקדם הגנה- אני מאוד אוהבת גלוסים, מודה. אבל בקיץ מאוד קשה לשרוד איתם. כך גם אודמים בוהקים, לפעמים פשוט חם מדי ולא בא לנו לנזול כששפתון עז משוח על שפתינו. לכן כדי ללחח את השפתיים אך מצד שני לא להראות מוגזמת אני אוהבת להשתמש בשפתון לחות, עדיף עם מקדם הגנה.אני מעדיפה לבחור באלם המגיע בשפורפרת לחיצה או בצורת סטיק על מנת לא "ללכלך" את האצבעות.
חיפשתי באלם שניתן יהיה לחדשו בקלות במהלך היום, שלא יגרום לי להרגיש לא נוח עם overdose של לחות, ובנוסף שירכךאת שפתיי ויגן עליהן מפני השמש.
המוצר המועדף עליי בחודש האחרון הוא באלם-סטיק הוא מבית Elizabeth Arden מסדרת eighthour cream המהוללת, הוא מכיל מקדם הגנה 15 SPF  ומלבד להגנה מהשמש מטפח ומזין את השפתיים, הגוונים חצי שקופים (sheer tint), הפיגמנט מפתיע ועשיר. אני רכשתי את הגוון המכונה מלון (melon), שהוא אפרסקי עדין ומאוד מתאים לקיץ. לשפתון יש ריח צמחי מובהק, זהה לריח של ה-eight hour cream. הסטיק מהווה פתרון מושלם, כל היתרון של קרם 8 השעות וכל הנוחות שבשפתון. את שלי רכשתי לפני מספר חודשים (בשיאו של החורף כדי להתמודד עם היובש) באחד המבצעים המיוחדים בסטרוברי (מארז כפול במחיר של יחיד) בכ-75 ש"ח.
סטיק הפלא

השפתון של אליזבת ארדן- סלחו לי על איכות התמונה, הצבע מדהים במציאות.

צמרונים לתיקון איפור- יש אין ספור שימושים למקלון אוזניים פשוט. אני שמה 3-4 בשקית קטנה בתיק, ואם בכל זאת המסקרה איכזבה אותי, השפתון נזל טיפה, או שהצללית הצטברה בקפל, בקלות אוכל לתקן את האזור מבלי להחריב את כל כל האיפור.  גם הפעם הפתרון נמצא בביוטיקייר. מדובר בצמרונים שצד אחד שלהם מחודד והשני שטוח. המחיר כרגיל- מציאה 3 ₪.
צמרונים

קונסילר- זה בטח נשמע תמוהה שאכתוב קונסילר אחרי שציינתי שאיני אוהבת לשים איפור "חדש" על ישן. אבל לפעמים יש פצעון עקשן שהכיסוי שעמלנו עליו בבוקר פשוט לא מחזיק. במקרה כזה ניתן לנקות את האזור מעט, בעזרת טישו או מקלון אוזניים, ולהניח מעט קונסילר ולקבע כמובן עם פודרה. אותו עקרון ניתן להפעיל סביב העיניים. אם בורכת בעור פורצלן ואין לך  צורך בקונסילר, את מוזמנות לעבור לסעיף הבא, ורק שתדעי שאני קצת שונאת אותך(:
מומלץ לבחור קונסילר קל, המכיל לחות וזאת כדי לא ליצור מראה עמוס ומיובש.  כרגע אין לי בפק"ל קונסילר כיוון שעדיין לא חם כל כך והאיפור שלי מצליח להתמודד עם הלחות.

מקדם הגנה- אם אתן נאלצות לשהות בחוץ לפרקי זמן העולים על רבע שעה (וכן ללכת מהאוטו לעבודה יותר מ10 דקות נחשב) הסעיף הזה עבורכן. בקיץ השכבות יורדות, אזור הכתפיים והמחשוף הם הראשונים שחוטפים את קרני השמש ואני מניחה שאף אחת לא רוצה מחשוף שנראה כמו עוף מכובס? (זוכרות? ידיים ואזור המחשוף- - תמיד יסגירו את הגיל האמיתי שלנו...), לא ממש משנה באיזה מקדם הגנה תשתמשו, העיקר שתשתמשו. אני מאוד אוהבת מותגים דרמו קוסמטיים, ואחד האהובים עליי מזה תקופה ארוכה הוא לה רוש-פוזה La Roche-Posay, יש למותג ליין של מוצרי הגנה מהשמש, ואני מאוד ממליצה לבדוק אותם, ישראלה המקסימה מ"שקר החן והבל היופי" סיקרה את המוצרים ולכן אחסוך לכם, ופשוט אפנה אליה. 
בקיץ שעבר הייתי בהריון (מאוד מתקדם) ומן הסתם רציתי להגן על עורי עד כמה שניתן, ככלל אני מאוד לא אוהבת ריחות של מקדמי הגנה ובתקופת ההריון, בפרט, לא יכולתי להתקרב לריח הזה. הפעם מצאתי פתרון בללין (laline), מדובר בספריי הגנה שקוף בעל SPF 30.  הריח של המוצר ממש נעים, והנוחות שבספריי חיסלה את כל התירוצים שלי מלהשתמש במקדמי הגנה (:. פשוט מתיזים ומחדשים כשצריך, לא דביק, לא מלכלך ידיים, ולא מסריח (לפחות לעניות אפי). בניגוד למוצרי לה רוש פוזה, ללין לא עורכת ניסויים בבעלי חיים, אז אני מאושרת מהתגלית.  על 200 מ"ל תשלמו 69.99 ₪, אך תמיד יש הנחות שוות.
ספריי הגנה מהשמש SPF 30 "ללין"

קרם ידיים עם מקדם הגנה- מאותן הסיבות בדיוק שאנחנו מגינים על פנינו ועל גופינו חשוב מאוד להגן על הידיים, העור בידיים עדין וחשיפה ממשוכת לשמש עלולה לגרום להופעת כתמים וקמטים מיותרים. הזמן הכי קריטי שבו אנחנו נחשפים לשמש זה בזמן נהיגה (ראיתי פעם סרטון ביוטיוב שמישהי מדברת על כפפות נהיגה, אבל זה מוגזם בעיני).יש המון קרמים בשוק, כאלה שנספגים מהר יותר כאלה שנספגים לאט יותר, כך גם טווח המחירים משתנה. מודה שאני לא אוהבת את התחושה של הקרם על הידיים, ולכן אני בדר"כ נמנעת מלהמרח. אני משתדלת שבכל פעם שאני מורחת את הבייבי שלי בקרם אני פשוט שמה קצת על הידיים, הרי במילא אני כבר מתלכלכת,  בשאר הזמן הקרם של crema  עושה עבורי את העבודה. הוא מכיל SPF 15  ויש לו את הריח המזוהה עם תחליבי הגנה, פחות אוהבת  ): ניתן להשיגו בפארמים השונים בכ20 ₪. 
קרם ידיים עם מקדם הגנה ועוד כמה של הבייבי

בסופו של דבר לפעמים אנחנו פשוט רוצות להתרענן ואין שום דבר יותר מרענן ממים, במיוחד כאלה שהגיעו מצרפת (: כשהמצב ממש קשה, אני משפריצה קצת מים טרמליים וזה מרגיע את העור, ואת תחושת הדביקות ו"על הדרך" מרענן את מראה האיפור במקרה של קימוח יתר . אני משתמשת במים של לה רוש פוזה, המתאימים לעור רגיש במיוחד. אני אוהבת להשתמש במים טרמליים אחרי פודרה כדי להחיות קצת את הלוק, או במקרה שאני רוצה לבצע תיקון איפור אני מספיגה את הפרשות השומן מתיזה מעט מים טרמליים, שמיד גורמים לי להרגיש נינוחה, ורק אחר כך מפדרת.
בקבוקון קטן 50 מ"ל, כ25 ש"ח.

כמובן שניתן וכדאי לשאת בושם או דאודורנט, אני באופן אישי לא אוהבת להתבשם כשאני לא נקיה.

לעיתים רחוקות אני באמת משתמשת במשהו מהפק"ל אבל אני ממשיכה לקחת את הדברים האלה בדרך כלל איתי, כי הרי את יודעים איך מרפי.. הוא חתיכת בן......(:
ומה הפק"ל שלכן לקיץ?


במאמר מוסגר, אומר כי אחרי פרסום הפוסט הראשון, כמובן שהתחלתי להרגיש רגשות חרטה, ואילולא התגובות החמות והבונות שלכן, כנראה שהייתי מוחקת את הבלוג וממשיכה הלאה. תודה לכל מי שטרחה להביע את דעתה הכנה, שיניתי דברים מסויימים ומקווה שעכשיו הממשק קצת יותר נוח!

שלכן,
קוקו


17 תגובות:

  1. לי בתיק יש רק גלוס, מים טרמאליים ומים לשתיה... האיפור שלי תמיד עמיד ואני גם חושבת שעדיף להתקלח ולהתחיל איפור חדש מאשר לעשות טאצ' אפ.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה, כפי שכתבתי, גם אני מעדיפה מקלחת ולהתאפר מחדש, אבל שאני בחוץ 10-12 שעות ביום, אני מעדיפה להיות עם כל המאסטים שלי.

      מחק
  2. איזה פוסט, תענוג, מאוד נהניתי... במיוחד, על ששמת דגש למצוקות היומיומיות שעוברות על כולנו... כן, הטיפים די מועילים... ותפסת אותי בקשר לאנה לוטן (שלא כ"כ הייתי מודעת למוצרי החברה) אני, מקובעת שכמותי, נאמנה לחברות מסויימות (כמו מאק, אינגלוט, גרלן וסיסלי) והסבת את תשומת ליבי לגבי השפתון של אליזבט ארדן... ואברר לגביהן, לגבי מקדמי הגנה, אני כמעט ולא משתמשת וזה מכיוון שאני רוב הזמן שוהה במזגנים ודי מצליחה לחמוק מהשמש הנוראית (אני די בהירה)ולכן לא מתחברת/בורחת מהשמש רק בכלל זה... ואני, האמת, די מקנאה בשחומות שיכולות להרשות לעצמן לרבוץ בחופים, אני כן אוהבת את הים והשמש בחופים... אך נמנעת מזה בגלל צבע עורי

    עפרה והניק "נועה" הוא שמה של בתי)

    השבמחק
  3. תודה רבה יקירתי! גם לפני שקראתי שנעה זה הניק של בתך, ידעתי שזו את (: הרי מי עוד מכורה לחברות משובחות כאלה.
    היתרון בקרם של אנה לוטן הוא שיש בו מקדם, כך שאם בכל זאת נמצאים בשמש (אפילו בזמן נהיגה) אפשר להיות רגועות. אם את רוצה קצת צבע, תמיד אפשר לנסות איזה משזף עצמי, ללא שמש (:
    השפתון מאוד מוצלח, ובחורף הוא ממש הציל אותי.

    השבמחק
  4. וואו לינוש איזה פק"ל מכובד ! שוב את מזכירה לי אותי :) בד"כ לא חסר לי דבר בתיק, האיש שלי תמיד אומר שאני לוקחת את כל הבית בתיק ואין סיכוי שנזדקק למשהו והוא לא יהיה אצלי בתיק :) דרך, אגב, גם אני כמוך מעדיפה את האביב ואת הסתיו שמפציעים ונעלמים כהרף עין, לא אוהבת להזיע...למרות שלפני שנים (כשעוד הייתי חתיכה אמיתית, לא אוהבת להשתמש בביטוי המכוער "כ...", קייץ היתה העונה האהובה עלי :) אבל באמת שזה היה מזמן :) לגבי הניירות הסופגים (בלוט פייפר)נתקלתי בפלא הזה לפני כ- 20 שנה בתקופה שחייתי במקאו, היו שם כל כך הרבה אפשרויות בחירה וכולן היו די זולות אך למרבה הפלא איכותיות ביותר, אז חשבתי שזו המצאת המאה (מאז חלפו הרבה מים בנהר והתוודעתי לעוד כמה המצאות כמו מגבונים לחים לדוגמא שאיך איך יכולנו להסתדר בלעדיהם לפני כן...אפשר לעשות בהם שימושים כה רבים)כשחזרתי ארצה לאחר שהות של 4 שנים שם הבאתי עימי סטוקים של בלוט פייפר כשאף אחד בארץ לא ידע מה זה בכלל...חבל שלא עליתי על איזה סטארט אפ בנושא אז...:) היום זה כבר אבוד לי :) האמת שכיום אני משתמשת בניירות מהסוג הזה ממש מעט כי באופן טבעי עם חלוף השנים העור נעשה פחות שמן, אך עדיין בימים חמים מאוד זה פתרון נפלא ומרענן במיוחד בשילוב של התזה לאחר מכן עם מים טרמליים כמו שאת עושה. דרך אגב גם אני מדי פעם השתמשתי בניירות של אסלנית וגם במפיות הלבנות הדקיקות והשקפקפות של פעם (כבר לא רואים אותם), הייתי גוזרת לגודל האידיאלי ושמה בנרתיק מיוחד בתיק.עד לא מזמן השתמשתי במים של לה רוש פוזיי ועכשיו אני עם וישי, שניהם טובים באותה מידה בעיניי. הפודרה שלי כרגע היא של שיסיידו, פודרת אבן שקופה, עושה את העבודה ולא נותנת מראה קייקי יבש. אני לא אוהבת מראה מאט מדיי בפנים ולפעמים איני מפדרת בכלל. בחודש האחרון אני משתמשת בקרם לחות עם הגנה של אוון (קיבלתי כמה דוגמיות ואני עכשיו חורשת עליהן)לעור רגיש מעורב spf 20 שמפתיע בספיגה היחסית מהירה שלו ובקלילות שאינה מאפיינת מוצרים מהסוג הזה (Hydrance optimale uv legere/Light Hydrating cream spf 20 anti oxydant for normal to combination sensitive skin ) מתחתיו אני מספיגה שכבה קלילה ממש עדינה של סרום לחות fabulous של ל'אןקסיטאן ומעל כל זה מייק אפ (יש לי כמה- 2 של קלרינס, 1 של ג'יבנשי, לוריאל ועוד...), עם כולם התוצאה היתה נהדרת לאחר מכן והאיפור שרד שעות ארוכות מאוד גם בלי פריימר. המגבונים שנמצאים אצלי בתיק כרגע הם של ד"ר פישר kamil blue sensitive עבים במיוחד TO-G0 (אריזה ורודה עם תמונת תינוק)30 יחידות באריזה קטנה שנכנסת בקלות לכל תיק, בסופרפארם הם עולים 7.99 אך לפעמים אפשר להשיגם בשלישיות גם בפחות, הם נהדרים עבורי ועבור הבייבי (שכבר לא כל כל בייבי :) אוטוטו בן שלוש וחצי) ועבור אישי היקר לניגוב זיעה, לכלוך, כתמים מהבגדים או סתם התרעננות :)בהחלט המצאת המאה- מגבונים ! אחלה פוסט לין, קייצי ומרענן. התמונות קצת מטושטשות אך אני מניחה שהשיפור יבוא עם כל פוסט חדש שתעלי :) כייף שאת פה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. לידיה יקירתי, איזה כיף לקרוא את התגובה שלך. תודה רבה! מצטערת על התמונות, מצלמת מהסלולרי הדפוק שלי.. בקרוב מאוד אשתפר.
      לגבי מגבונים זה באמת מוצר ורסטילי מאוד. יש לי חבילות ה-TO GO שך ד"ר פישר גם בורוד, וגם בצהוב (עם השיבולת שועל)אך חיפשתי חבילה קצת יותר קומפקטית ולכן אני משתמשת בשל ביוטיקייר (זה ממש מיניאטורי), בשל ד"ר פישר אני משתמשת על הבייבי (:
      כשאני גיליתי את הניירות הסופגים הייתי היחידה שהשתמשה בהם מבין מכריי אבל מסתבר ששאר העולם הכיר אותם הרבה לפנינו (לא ידעתי שבכלל היו כאלה לפני כ20 שנה), באמת חבל שלא ניצלת את המומנטום, אני בטוח הייתי קונה ממך..(: שמחה לשמוע שגם את מכירה את הטיפ של האסלנית, כבר חשבתי שיחשבו שנפלתי מהירח.
      לגבי הפודרה- יש לי גם פודרה של שייסדו שאני מאוד אוהבת (לדעתי היא מהליין הישן) הבעיה היא שהצבע חיוור לי כעת.
      לגבי הקרם של אוון, נשמע מעולה, ומאוד מזכיר בתכונותיו את של אנה לוטן, בהזדמנות אלך לנסות להשיג לי דוגמיות (:
      ויקירתי- ראיתי את תמונתך ללא איפור והרשי לי לומר שאת עדיין רשאית לאהוב את הקיץ .. כי את חתיכה אמיתית (אני גאה בעצמי שעדיין לא אמרתי את מילת הכ').
      <3

      מחק
    2. אגב- המים של לה רוש פוזה קצת יותר נעימים לי בקיץ, הם מרגיעים קצת יותר את העור, במיוחד אחרי חשיפה לשמש.

      מחק
  5. וואו, מקסימה את :) תודה על המחמאות. אני למודת נזקי שמש, בעבר היתה לי לא מעט פיגמנטציה בגלל רביצה בלתי מבוקרת לשמש בשנות ילדותי ונעוריי (ואף לאחר מכן), העור זוכר הכל ובאיזשהו שלב הכל צף על פני העור. המזל הגדול שלי שלא התקמטתי (וזאת אני מניחה הודות לגנטיקה הטובה שישי לי) הצלתי את עצמי בזמן, היום אני בקושי משתזפת ושנים (בסביבות 7 שנים) אני מורחת בערב (עם הפוגות פה ושם) סרום להבהרת כתמים של שיסיידו כדי שהתוצאות היפות ישמרו כי פיגמנטציה ברגע ששוכחים ממנה היא פשוט צפה שוב מעל פני העור. לעיתים רחוקות יושבת בים או בבריכה (בעיקר בחופשות), כיום אני נזהרת מאוד משמש ובד"כ גם מסתובבת עם כובעים (יש לי לא מעט...) כדי להגן על הפנים מהשמש (קרם הגנה לא מספיק)לגבי הדוגמיות של אוון, אין צורך להגיע עם קופסיות, באוון נותנים דוגמיות אמיתיות שמגיעות בטיובות קטנות בתוך קופסת נייר. בד"כ אני מבקשת מדיילות הטבע או הדרמו קוסמטיקה בסופרפארם ולרוב הן נותנות בכייף מס' דוגמיות. אם את מספיק אסרטיבית ונחמדה בו זמנית, מבוקשך יסופק לך :) אני בטוח אלך לקנותו לאחר שהדוגמיות יסתיימו, הוא נהדר לקייץ. תוכלי בבקשה לבדוק עבורי ברשימת המרכיבים של המגבונים בביוטיקייר האם יש בהם פורמלין (פורמאלדהיד)?

    השבמחק
  6. גנטיקה משובחת ביותר!
    אנסה לבקש דוגמית, למרות שבדר"כ בסופר פארם זה מאבק לא קל. אולי בבתי מרקחת פרטיים יהיה יותר מזל.
    הסרום של שייסדו באמת עושה משהו? אשמח ללינק.
    הבעיה עם השמש לדעתי, היא שהרבה נשים חושבות שרק בים או בבריכה צריך להשמר, כאשר השהייה המשמעותית , היא דווקא ביומיום, בין סידורים. בלי לשים לב אפשר לצבור ביום כשעה בשמש (10 דקות פה ושם מצטברות), שלא לדבר על נהיגה בפקקים...
    לגבי המגבונים- לא ראיתי שיש פורמלין, מקווה שלא פיספסתי את זה בטעות. אם את רוצה תשובה יותר וודאית אולי תכתבי בדף שלהם בפייסבוק.

    השבמחק
  7. תודה, תודה :) היית צריכה לראות את אמא שלי, היא כבר בת 70 פלוס וכמעט בלי קמט על הפנים, יש לה עור מדהים לגילה אך גם היא סבלה לא מעט מפיגמנטציה בחייה. קבלי לינק לסרום של שיסיידו http://www.shiseido-europe.com/mm/mm/#/skincare/white-lucency/specific-care/concentrated-brightening-serum-anti-dark-spots
    הסרום הזה בשימוש יומומי ולאורך זמן פשוט מעלים כתמים (כמובן שכמה שהכתם ישן יותר קשה יותר להעלימו, אך עם שימוש קבוע יש תוצאות נהדרות, ולראיה ראית את פני חפות מאופור וכמטו ללא כתמים כלל וכלל ולי היו כתמי פיגמנטציה שאי אפשר היה להתעלם מהם...תודה לאל שזה מאחרי) הוא דיי יקר פה בארץ (בסביבות ה- 900 ש"ח לפני מבצעים)ולכן פעם ב...(כי באמת שהוא מספיק להמון זמן, משתמשת בו ממש בקמצנות ורק איפה שצריך) אישי היקר קונה לי אותו בדיוטי כשיש לו נסיעה עסקית לחו"ל וזה הרבה יותר משתלם (בפעם האחרונה הוא קנה אותו במחיר של 129.9$ ). באחרון שהוא קנה לי כמעט לפני שנה נשאר עוד המון חומר, כך ששווה להשקיע במוצר כזה אם יש צורך הכרחי בו כמובן. לגבי המגבונים אבדוק עם ביוטיקייר את הנושא, תודה והמשך יום נהדר :)

    השבמחק
    תשובות
    1. כמו תמיד המוצרים בארץ מתומכרים בצורה הזויה. תודה על הלינק. האמת שאני רוצה לרכוש אותו עבור אימי, תוך כמה זמן מתחילים לראות תוצאות בערך? עכשיו היא עם קרם של סיסלי, שלדעתי לא עשה כלום, מצד שני היא משתמשת בו קצת למעלה מחצי שנה וזה אולי מוקדם מדי.
      חמוד אישך שהוא דואג לפנק אותך כמו שצריך (:
      יום טוב יקירה ותודה על הלינק!

      מחק
  8. *וכמטו= וכמעט ללא כתמים...:)

    השבמחק
  9. *יומיומי....וואו כמה שגיאות כתיב עשיתי שם...

    השבמחק
  10. מיכאלה7/6/12 21:10

    לין איזה כיף לשמוע בפירוט את הטיפים הקטנים והמוצרים המוצלחים. את השפתון של אליזבת ארדן נאלצתי לרכוש מיד כשקראתי את תשבחותיך. גם המוס של ללין נשמע כיפי. ובכלל לראות שלא רק אני צריכה להתגייס ולהצטייד לקראת העונה המהבילה... עוד אף פעם לא השתמשתי בבלוטינג פייפרס. אולי הגיע הזמן...
    אז בינתיים תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תתחדשי על השפתון. איזה גוון לקחת? לגבי ללין- זה לא מוס אלא ספריי, מאוד נוח ולא צריך ללכלך את הידיים. גם לי כיף לגלות שלא רק אני סובלת בעונה הזו. לגבי הבלוטינג פייפרס, בעיני מדובר באחת ההמלצות המעולות.
      מקווה שהסתיו יגיע במהרה... (:

      מחק
  11. איפור אני לא סוחבת איתי למעט פודרה ושפתונים לחידוש אבל כל שאר דברים שציינת - בהחלט!
    ואני גם אוהבת להיות כמה שיותר קרוב למזגן...

    השבמחק
  12. גם אני לא סוחבת איפור למעט פודרה ובאלמים. ואם הייתי יכולה הייתי סוחבת איתי מזגן... אני ממש מקווה שמישהו כבר יעלה על הסטארטאפ של מיני מזגן (:

    השבמחק